Monday, February 2, 2009

Peristiwa yg tak berape nk menarik tertimpa kat aku

Last2 week sume org sibuk2 cr tiket nk blk kg. pasal cuti thn baru cina dah dekt..(masih x phm mngape bile raye pose kite blk kg,cine raye pun kite sibuk2 blk kg termsuk ler aku).Pejalanan aku ke kg halaman (yg x brape nk jauh) brjalan dgn lancar (maksudnye boring giler).

Tp mmber2 aku yg blk kg diorg, bnyk prkara yg berlaku kt diorg..ade yg ketapi delay 2-3 jam..adoiii aii..ade sorg mmber lg silap g trminal bas..tp bukn salah die lah..org kaunter tu yg silap..

Nk jadikn cerite rupe2nye de bnyak berlaku time aku blk dr kg ke umah sewa..mule2 dlm bas;time tgh2 syok aku nk mule membuta tetibe terasa titisan air sjuk kat muka aku..nk kate hujan,bas aircond mane leh bukak tingkap and cuaca cerah jer..rupe-rupenye aircond tmpt duduk aku bocor..pe la bas jer lawa tp hampeh..

aku ingt cabaran aku tuk pulng ke umah tmat bile turn dr teksi..tetibe mate aku nmpak pmandangan yg indahnya; tmpt ampaian aku dipenuhi dgn baju2 yg bukan akunyer..tp aku tau sape punyer..kuang ajo punyer budk!!!
mungkin org kata aku kerek nk mampos sbb tumpang ampaian baju pun kedekut..tp sbb kes yg lpas aku jd mcm ni..even marah aku diam jer(aku bkn brani sgt nk cr gado ni huhuhu)

Yg pling pelik skali bile aku nk bukak pintu gate,mangga(bukan buah tau tp kunci) x leh nak bukak..mngikut firasat aku ini umah aku,mmg x silap kaler biru ..aku yg brtmbah panas pd hari yg mmg panas terus decide pnjat gate umah sndiri tanpa toleh kiri kanan dgn macho nyer..(kat sini bukn ramai org pun)

ini mesti keje tuan punyer baju yg tukar kunci gate ni..ntah pe yg die nk buat sbnarnyer aku pon x tau..ntahlah nak...

No comments:

Post a Comment